středa 10. října 2012

239. den II - sluníčková polévka z hokkaido

Lucka mě prosila o recept, tak píšu, jak ji dělám já. Variant je hodně, tato mi chutná a je jednoduchá:
na másle zesklovatím jednu na jemno nakrájenou cibuli, přidám na kousky nakrájenou dýni (není třeba loupat), zaliji vývarem (podle toho jaký mám, nejčastěji slepičí) a vařím do měkka. Nechám zchladnout a rozmixuji. Osolím, opepřím, naliji smetanu a zahřeji. Podávám s opraženým chlebem. 
Pokud mám polévky moc a dávám si ji do mrazáku, nedávám smetanu, ale po rozmrazení a ohřátí přidám do talíře lžíci zakysané smetany.

Tentokrát jsem vařila čerstvou, ale neměla jsem ani smetanu ani zakysanou smetanu, proto jsem přidal lžíci aktivie a klukům na talíř udělala smíška. Protože této polévce říkáme sluníčková, Váša dodělal opraženým chlebem paprsky.

Žádné komentáře: